Gegužės 6-8 dienomis Szkoła Podstawowa nr 2 im. Bohaterów 8 Drezdeńskiej Dywizji Piechoty mokykloje (Sianow, Lenkija) vyko ketvirtasis, baigiamasis programos „Erasmus+“ mažos apimties partnerystės projekto bendrojo ugdymo srityje Nr. 2023-1-PL01-KA210-SCH-000151546 „Supporting inclusive education by social and emotional learning” (SIESEL) partnerių susitikimas.
Mokymosi veiklų metu mokytojai bei mokiniai iš Ispanijos, Turkijos, Lenkijos bei Lietuvos susipažino su Lenkijos švietimo sistema, dalyvavo emocinių ir socialinių kompetencijų pažinimo veiklose.
Socialinio ir emocinio mokymosi veiklų metu projekto partneriai ugdė bei tobulino žinias apie smalsumą, kūrybiškumą, atsakomybę, energiją, komunikabilumą ir atkaklumą, mokytojai dalyvavo apskritojo stalo diskusijose.
Mokymosi veiklų Lenkijoje metu projekto partneriai patobulino SEL (SEU) žinias ir įgūdžius, įgytą patirtį perteiks savo kolegoms bei panaudos savo mokyklose ir klasėse.
Vasario 17 dieną Klaipėdos Gedminų progimnazijoje nuvilnijo X-oji tarptautinė projektų paroda-mini mokymai „Projektų Mugė 2025“, kurią organizavo VšĮ „Edukateka“ kartu su Švietimo mainų paramos fondu bei Klaipėdos Gedminų progimnazija.
Renginio tikslas – sudaryti galimybes keistis gerąja projektinės veiklos patirtimi, pristatyti projektų teikiamą naudą bendruomenei, atskleisti ir paviešinti įvairių fondų lėšomis finansuojamų projektų vadovų ir dalyvių indėlį į švietimo kokybės gerinimą. Mugėje dalyvavo ikimokyklinio, bendrojo ugdymo, neformaliojo švietimo, profesinio ugdymo įstaigų, aukštųjų mokyklų komandos, kurios išradingai pristatė 105 įvairaus lygmens projektų. Projektų vykdytojai dalijosi patirtimi, kaip sukurti projektą, kad būtų efektyviai integruojamas į ugdymo procesą ir jį papildytų bei praturtintų, suteiktų galimybę atsiskleisti įvairių gebėjimų mokiniams.
Mugės metu mokytojai turėjo galimybę net tik susipažinti su kitų švietimo įstaigų projektais, bet ir mokytis, dalyvaudami mini mokymuose, kūrybinėse dirbtuvėse ir paskaitose: „Nordplus“ programos galimybės mokykloms, „Erasmus+“ mobilumo projektų galimybės, „Erasmus+” ir mokinių mobilumas. Projekto vyksmą palaikantys ir motyvuojantys aspektai”, „20 metų su eTwinning“, „Komandinio darbo galia“, „Pažintis su Valdorfo pedagogika“, „Informatinis mąstymas – raktas į problemų sprendimą“, „Mano draugas stresas: kaip valdyti produktyvumą ir išvengti perdegimo“, „Matematikos ir kitų dalykų integracija su EditAI“ ir kt. Savo projektine patirtimi taip pat dalijosi kolegos iš Lenkijos, Latvijos, Kroatijos, Rumunijos, Estijos bei Ispanijos.
Didelis dėmesys buvo skiriamas jauniesiems projektų dalyviams: mokiniai aktyviai mokėsi, dalyvaudami edukaciniuose užsiėmimuose, kūrybinėse dirbtuvėse: „Kūrybinė matematika“, „Sprendimų priėmimas multimilijardinėse platformose: Facebook, Booking, Vinted, Netflix, LinkedIn ir kt.“, „Emocijų ir judesio sintezė“, „Profesijų labirintai“.
Mugės dalyviai ir lankytojai taip pat turėjo galimybę susipažinti su interaktyviomis (ir ne tik) mokymo(si) priemonėmis, programine įranga švietimui, mokymais bei edukacijomis, baldais švietimo įstaigoms, kurias pristatė UAB „Biznio mašinų kompanija“, MB „Creator Japonicus“, VšĮ „Mokymosi mokykla“, UAB “Pikade Baltics“, VŠĮ „Edukacijos forumas“.
Motyvuojantys lektorių pasisakymai, inovatyvios idėjos, pedagogų bendrystė neabejotinai įkvėpė naujiems iššūkiams!
Vasario 1 – 10 dienomis „Erasmus+“ projekto jaunimo mainų srityje Nr. 2024-1-TR01-KA152-YOU-000234090 „Gaming Journey From Past To Present” (G-GOY) veiklos vyko Kirklarelyje, Turkijoje. Jose dalyvavo projekto partneriai iš Turkijos, Lenkijos, Lietuvos ir Ukrainos. Kiekvienas rytas prasidėdavo nuo rytinės mankštos – vaikystės žaidimų. Projekto dalyviai dalyvavo edukacinėse ir kūrybinėse dirbtuvėse, dirbo grupėse ir apžvelgė savo veiklos rezultatus. Kultūros vakaro metu, vaišinantis partnerių šalių tradiciniais patiekalais, projekto dalyviai geriau pažino skirtingas kultūras. Šis projektas yra kultūrinis tiltas, kurio tikslas – atgaivinti seniau žaistus, bet dabar primirštus žaidimus bei tyrinėti skirtingų kultūrų žaidimų istoriją. Dauguma žaidimų įvairiose šalyse yra panašūs, tačiau kiekviena tauta į juos įneša savo unikalų akcentą. Kultūrinio sąmoningumo ugdymas yra svarbus projekto rezultatas.
* Projektas yra finansuojamas iš Erasmus+ programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
* Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.
Artėja mūsų laukiamiausias renginys – tarptautinė projektų paroda – mini mokymai „Projektų Mugė 2025“! Kviečiame Jus sudalyvauti bei kartu padaryti šį renginį neįtikėtinai įdomų ir naudingą! Šis jubiliejinis renginys suteiks puikią galimybę pristatyti savo projektus, pasisemti naujų žinių bei patirties ir, žinoma, pasimėgauti puikia kompanija!
Kada ir kur?
- Data: 2025 m. vasario 17 d.
- Laikas: 10 val.
- Vieta: Klaipėdos Gedminų progimnazija (Gedminų g. 3, Klaipėda)
PROJEKTŲ MUGĖS NUOSTATAI
Registracija Mugės dalyviams ir lankytojams – iki 2025 m. vasario 14 d. 14 val.
Registracija įstaigai, ketinančiai Mugėje pristatyti projektus iki 2025 m. vasario 6 d. 14 val.
„PROJEKTŲ MUGĖS” MOKYMŲ PROGRAMA
- „Projektų mugės“ atidarymas, kuriame susipažinsime su mūsų renginio dvasia!
- Projektų pristatymai – nebijokite pasirodyti ir parodyti, ką nuveikėte!
- Mini mokymai, kūrybinės dirbtuvės mokytojams bei mokiniams – sušildykite savo žinias ir įgykite naujų įgūdžių!
- Diskusijos ir klausimai – pasidalinkite mintimis, idėjomis ir šypsenomis!
Tai bus puiki proga susipažinti su naujais projektais, užmegzti vertingus kontaktus ir pasidalinti gerąja patirtimi.
Pasiruoškite smagiems susitikimams, naujoms idėjoms ir nepamirštamoms akimirkoms! Laukiame Jūsų, kad kartu sukurtume nuostabų renginį!
GALIMYBĖ UŽSISAKYTI PIETUS

Mūsų įstaiga laimėjo finansavimą dalyvauti dvejus metus truksiančiame programos „Erasmus+“ Bendrojo ugdymo strateginės partnerystės projekte Nr. 2024-1-RO01-KA220-SCH-000245945 „Digital leaders of today&tomorrow“ (DIGI-LEAD). Šiam projektui įgyvendinti skirta 120000 eurų dotacija. Projekto trukmė – 2024 m. spalio 1 d. – 2026 m. rugpjūčio 30 d.
Projekto koordinatorius – SCOALA GIMNAZIALA NR.1 BRANESTI (Branesti, Rumunija)
Partneriai:
KECIOREN ILCE MILLI EGITIM MUDURLUG (Ankara, Turkija)
SEHİT AHMET OZSOY KIZ ANADOLU IMAM HATIP LISESI (Ankara, Turkija)
NEWARK SCHOOL (Floriana, Malta)
Col·legi Igualada, SL (Igualada, Ispanija)
VŠĮ „EDUKATEKA“ (Klaipėda, Lietuva)
Projekto koordinatorius ir kontaktinis asmuo įstaigoje – Saulius Rudelis

Trumpas projekto aprašymas
Bendradarbiavimo partnerysčių projektai (KA220), kuriais siekiama remti novatoriškos praktikos plėtotę, perdavimą ir (arba) įgyvendinimą, taip pat bendrų iniciatyvų, kuriomis Europos lygmeniu skatinamas bendradarbiavimas, tarpusavio mokymasis ir keitimasis patirtimi, įgyvendinimą. Šių projektų rezultatai turėtų būti pakartotinai panaudojami, perkeliami, kuo plačiau taikomi ir, jei įmanoma, turi turėti stiprų tarpsektorinį aspektą.
Projekto tikslai:
– Pedagogų kvalifikacijos tobulinimas: įgyvendindami projektą sieksime, kad 60 % pedagogų įgytų/įsisavintų naujoviškus robotikos ir kodavimo dėstymo metodus, vykdydami specializuotas mokymo programas tarptautinėje veikloje ir siekdami projekto rezultatų.
– Ugdyti mokinių susidomėjimą STEM ir tobulėti. Mūsų tikslas yra sužadinti 70 % mokinių (45 mokinių mobilumo programose ir bent 2200 mokinių mokyklose partnerėse) aistrą ir smalsumą STEM disciplinoms visose mokyklose partnerėse.
– Bendradarbiavimo ir inovacijų skatinimas
Laukiami projekto rezultatai:
- Ugdyti mokinių ir mokytojų kodavimo įgūdžius;
- Ugdyti darbo komandoje įgūdžius, socialinius įgūdžius, skaičiavimo ir kritinio mąstymo gebėjimus;
- Turėti aiškią mokinių karjeros plėtros viziją;
- Pedagoginės ir metodinės patirties įgijimas pedagogams;
- Skaitmeninio mokymosi rinkinys mokytojams ir mokiniams;
- Projekto svetainė ir socialinė žiniasklaida;
- Mokinių projektų aplankas;
- Poveikio vertinimo ataskaita;
- Kodavimo klubai;
- Seminarai ir kiti mokymai mokytojams;
- eTwinning projektas
Galutiniai projekto produktai:
– Mokytojų ir mokinių skaitmeninio mokymosi rinkinys: el. vadovas su pamokų planais, vaizdo įrašais ir pristatymais apie kodavimą ir robotiką, sukurtas tarptautinės veiklos metu.
– Projekto svetainė ir socialinė media: reguliariai atnaujinama svetainė ir „YouTube“ kanalas, įskaitant kodavimo pamokas, klasės projektus ir renginių dokumentavimą.
– Mokinių projektų aplankas: internetinis mokinių kodavimo ir robotikos projektų rinkinys, sudarytas tarptautinių mainų metu įvairiais skaitmeniniais formatais.
– Poveikio vertinimo ataskaita: ataskaita, kurioje analizuojami apklausų, testų, mobilumų ir grįžtamojo ryšio duomenys, siekiant nustatyti projekto poveikį skaitmeniniams įgūdžiams ir STEM kompetencijoms.
Mūsų įstaiga laimėjo finansavimą dalyvauti vienerius metus truksiančiame programos „Erasmus+“ projekte jaunimo mainų srityje Nr. 2024-1-TR01-KA152-YOU-000234090 „Gaming Journey From Past To Present” (G-GOY). Šiam projektui įgyvendinti skirta 26916 eurų dotacija. Projekto trukmė – 2024 m. spalio 1 d. – 2025 m. rugsėjo 30 d.
Projekto koordinatorius – KIRKLARELİ GENÇLİK MERKEZİ (Kirklareli, Turkija)
Partneriai:
LUTSK NATIONAL TECHNICAL UNIVERSITY (Lutsk, Ukraina)
MIEJSKI DOM KULTURY W BEŁŻYCACH (Bełżyce, Lenkija)
VŠĮ „EDUKATEKA“ (Klaipėda, Lietuva)
Projekto koordinatorius ir kontaktinis asmuo įstaigoje – Saulius Rudelis

Trumpas projekto aprašymas
Jaunimo mainų projektai (KA152): organizacijų ar neformalių jaunimo grupių projektai, kuriais trumpam laikui suburiamas 13–30 metų jaunimas iš įvairių šalių ir jiems sukuriama erdvė dalytis patirtimi, mokytis vieniems iš kitų
Pagrindinis projekto tikslas – sukurti ryšį tarp jaunų žmonių, skatinant kultūrų sąveiką darbo su jaunimu sistemoje. Įgyvendinant projektą bus siekiama prisidėti prie tradicinių kultūrų išsaugojimo per pamirštus žaidimus ir suteikti jaunimui galimybę iš arčiau pažinti kultūrų įvairovę.
Laukiami projekto rezultatai:
– didinti kultūrinę sąveiką: projekto pagalba didinti jaunų žmonių supratimą ir sąveiką apie skirtingas kultūras.
– atgaivinti tradicinius žaidimus: išlaikyti gyvus tradicinius žaidimus, kurie išnyko ar yra užmiršti, ir atgaivinti šiuos žaidimus tarp jaunesnių kartų.
– kultūriniai mainai ir dalijimasis: skatinti dalijimąsi žiniomis ir patirtimi tarp skirtingų kultūrų jaunimo per kultūrinius žaidimus.
– bendruomenės dalyvavimas: stiprinti jaunų žmonių socialinius ryšius, didinant bendruomenės dalyvavimą vykdant veiklas, kurios bus organizuojamos vykdant projektą.
– kultūros paveldo išsaugojimas: kultūros paveldo išsaugojimas per tradicinius žaidimus ir jo perdavimas ateities kartoms.
– skatinti kūrybiškumą ir bendradarbiavimą: įgalinti jaunimą ugdyti savo kūrybiškumą ir užsiimti kultūriniu bendradarbiavimu.
Kartu su kitais laukiamais projekto įgyvendinimo rezultatais, pagrindinis mūsų tikslas yra sukurti stipresnę kultūrinę sąveiką ir supratimą tarp skirtingų kultūrų jaunuolių. Kultūrinis sąmoningumas yra svarbiausias projekto tikslas. Šio projekto dėka jaunimas atras, pasidalins ir atgaivins tradicinius, užmarštin nugrimzdusius žaidimus; taigi jie prisidės prie kultūros paveldo išsaugojimo. Be to, organizuojamų renginių ir veiklų pagalba, siekiama stiprinti bendruomenės dalyvavimą, formuoti socialinius ryšius tarp jaunimo ir sukurti teigiamą poveikį visoje visuomenėje. Projekto pagalba planuojama prisidėti prie jaunų žmonių bendradarbiavimo ir solidarumo didinimo, leidžiant jiems susiburti siekiant bendro tikslo. Galiausiai kultūrinio sąmoningumo ugdymas bus svarbus mūsų projekto rezultatas. Iš arčiau pažindami vieni kitų kultūras, jaunuoliai sumažins išankstines nuostatas, pasisems jėgų iš kultūrinės įvairovės ir skleis šį supratimą savo bendruomenėse.
Vasario 20 d. Klaipėdos Gedminų progimnazijoje šurmuliavo devintoji, šiemet tarptautinė švietimo įstaigų projektų paroda – mini mokymai „Projektų mugė 2024“, kurią organizavo mugės šeimininkai – VšĮ „Edukateka“, Klaipėdos Gedminų progimnazija bei Švietimo mainų paramos fondas. Šio renginio tikslas – sudaryti galimybes keistis gerąja projektinės veiklos patirtimi, pristatyti projektų teikiamą naudą bendruomenei, atskleisti ir paviešinti įvairių fondų lėšomis finansuojamų projektų vadovų ir dalyvių indėlį į švietimo kokybės gerinimą. Mugėje dalyvavo ikimokyklinio, bendrojo ugdymo, neformaliojo švietimo, profesinio ugdymo įstaigų, aukštųjų mokyklų komandos, kurios išradingai pristatė daugiau nei 150 įvairaus lygmens projektų. Projektų vykdytojai dalijosi patirtimi, kaip sukurti projektą, kad būtų efektyviai integruojamas į ugdymo procesą ir jį papildytų bei praturtintų, suteiktų galimybę atsiskleisti įvairių gebėjimų mokiniams.
Mugės metu mokytojai turėjo galimybę net tik susipažinti su kitų švietimo įstaigų projektais, bet ir mokytis, dalyvaudami mini mokymuose, kūrybinėse dirbtuvėse ir paskaitose: „ Švietimo mainų paramos fondo administruojamų tarptautinių programų galimybės (eTwinning, Europass ir Euroguidance)“, „Įrankiai ir priemonės kompetencijų ugdymui“, „Pažeidžiamumo ir psichologinio atsparumo tema mokytojo dienotvarkėje“, „Grupės sutelkimas ir stiprinimas žaidimų – ledlaužių pagalba”, „STEAM ugdymas – mokymo ir mokymosi metodas”, „Dirbtinis intelektas projektinėje veikloje“, „Geras mokytojas: vienas ar kiekvienas?“ ir kt. Savo įžvalgomis apie Prancūzijos švietimo ypatumus pasidalijo viešnios iš Prancūzijos.
Kaip ir kiekvienais metais, didelis dėmesys buvo skiriamas jauniesiems projektų dalyviams: mokiniai aktyviai mokėsi, dalyvaudami edukaciniuose užsiėmimuose, kūrybinėse dirbtuvėse: praktiniame gamtamoksliniame užsiėmime, kūrybinėje erdvėje „Aš. Tu. Mes“, „Kūrybinės matematikos“ užsiėmimuose, sėmėsi programavimo pradmenų su išmaniuoju robotuku Photon, bandė įveikti loginio mąstymo užduotis.
MB „Pojūčių pasaulis“ renginio metu pristatė multisensorinius kambarius, emocinio intelekto lavinimo programą „Pojūčių pasaulis“. Magic Calf, kurios misija yra padėti įvairaus amžiaus mokiniams greičiau mokytis naudojant virtualią realybę ir edukaciją, „Projektų mugėje“ pristatė virtualias edukacijas, kurias išbandė ne tik jaunieji mugės dalyviai, bet ir jų mokytojai.
„Projektų mugė“ – puikus būdas daugiau sužinoti apie įvairią projektinę veiklą ir galimybes, pasisemti minčių ateities veikloms vykdyti. Dėkojame aktyviems, veikliems, kūrybingiems šalies mokiniams bei mokytojams, kurie dalijosi, pristatė, atvėrė, nustebino ir dar kartą įrodė, kad Lietuvą kuria puiki švietimo bendruomenė.
2024 m. vasario 20 d. Klaipėdos Gedminų progimnazijoje (Gedminų g. 3) vyks IX-oji Nacionalinė švietimo įstaigų projektų paroda – mini mokymai „Projektų mugė“, kurios tikslas sudaryti galimybes keistis gerąja projektinės veiklos patirtimi, pristatyti projektų teikiamą naudą bendruomenei, atskleisti ir paviešinti įvairių fondų lėšomis finansuojamų projektų vadovų ir dalyvių indėlį į švietimo kokybės gerinimą. Mugėje gali būti pristatomi mokyklos, miesto/regiono, nacionaliniai, tarptautiniai projektai.
Maloniai kviečiame projektus pristatyti ir savo patirtimi pasidalinti respublikos ikimokyklinių įstaigų, bendrojo lavinimo mokyklų, profesinio mokymo, neformaliojo švietimo įstaigų bendruomenių narius.
Mugės dalyviams bei lankytojams bus organizuojamos paskaitos, mini mokymai, mokiniams edukaciniai užsiėmimai. Mugės dalyviai ir lankytojai gaus VšĮ „Edukateka“ pažymėjimus apie dalyvavimą renginyje.
Mugę organizuoja VšĮ „Edukateka“, Klaipėdos Gedminų progimnazija, Švietimo mainų paramos fondas.
VIII-oje švietimo įstaigų projektų parodoje dalyvavo ikimokyklinio, bendrojo ugdymo, neformaliojo švietimo įstaigų komandos, kurios išradingai pristatė daugiau nei 90 įvairaus lygmens projektų. Projektų vykdytojai dalijosi patirtimi, kaip sukurti projektą, kad jis nedūlėtų stalčiuje, o būtų integruojamas į pamokas ir jas papildytų bei praturtintų. Mugės dalyviai bei lankytojai dalyvavo ir paskaitose, mini mokymuose.
PROJEKTŲ MUGĖS NUOSTATAI
Registracija įstaigai, ketinančiai Mugėje pristatyti projektus iki 2024 m. vasario 6 d. 14 val.
Registracija Mugės dalyviams ir lankytojams – nuo 2024 m. vasario 1 d. iki 2024 m. vasario 19 d. 14 val.
Dirbtinio intelekto ateities tendencijos švietimo mokslo srityje yra labai žadantys. Štai keletas svarbių tendencijų:
- Individualizuotas mokymas: Įvairūs mokymosi valdymo sistemos (LMS) įrankiai, tokie kaip "Moodle" ir "Blackboard", leidžia mokytojams kurti individualizuotus mokymosi planus.
- Virtualios klasės: "Zoom", "Microsoft Teams" ir "Google Meet" yra populiarios virtualių klasės platformos, kurios naudoja dirbtinio intelekto funkcijas.
- Mokymo proceso stebėsena: "Edmentum", "Khan Academy" ir "EdX" yra mokymosi platformos, kurios naudoja dirbtinį intelektą stebint mokinių pažangą.
- Mokymasis per žaidimus: "Kahoot!" ir "Quizlet" yra žinomi mokomųjų žaidimų įrankiai.
- AI pagrįstos mokymosi priemonės: "DreamBox" ir "Knewton" yra įrankiai, kurie padeda mokytojams kurti individualizuotas mokomosios medžiagos.
- Kalbos mokymas: "Duolingo" yra populiari kalbų mokymo platforma, kuri naudoja dirbtinį intelektą.
- Tęstinis mokymas: "Coursera" ir "edX" siūlo įvairias tęstinio mokymosi programas.
- Pasiekiamumas: "JAWS" yra žinomas ekrano skaitytuvas žmonėms su regos negalia.
- Mokslo tyrimai: "IBM Watson" naudojamas tyrimams švietimo moksle, padedant analizuoti didžiulius kiekius mokymosi duomenų.
- Savaiminio mokymosi palaikymas: "Anki" yra priemonė, kurios pagalba galima kurti savo mokymosi planus ir atlikti savaiminį mokymąsi.
Šios konkrečios nuorodos ir įrankiai padeda įgyvendinti dirbtinio intelekto tendencijas švietimo moksle. Tai leidžia mokytojams ir mokiniams pasinaudoti šiuolaikinėmis technologijomis, siekiant efektyviau mokytis ir dėstyti.
Dirbtinis intelektas (DI) yra sparčiai auganti technologijos sritis, kuri turi didelį potencialą pakeisti švietimo sistemą. Šiame straipsnyje nagrinėsime, kaip dirbtinį intelektą galima panaudoti švietime ir kaip tai gali paveikti mokymosi procesą. Taip pat aptarsime privalumus ir iššūkius, su kuriais susiduria švietimo sektorius, įvedant dirbtinį intelektą bei pateiksime sėkmingų dirbtinio intelekto integracijos švietime pavyzdžius.
Šiuolaikinio technologijų vystymosi laikotarpiu dirbtinis intelektas įgauna svarbią vietą švietime. Vis daugiau mokyklų ir universitetų pradeda naudoti dirbtinio intelekto sprendimus siekdami pagerinti mokymosi procesą ir efektyvumą.
Dirbtinis intelektas (DI) gali būti apibrėžiamas kaip kompiuterinė technologija, kurios tikslas yra imituoti žmogaus protinį veikimą ir sprendimų priėmimą. DI taikymas švietime suteikia daug galimybių. Pavyzdžiui, intelektiniai tutoriai (vedliai) gali padėti studentams individualiai mokytis, o automatinės vertinimo sistemos gali suteikti greitą grįžtamąjį ryšį apie mokinių pasiekimus. Taip pat, dirbtinis intelektas gali lengvinti mokytojų darbą, suteikiant jiems priemones ir įrankius, kurie padeda optimizuoti mokymo procesą.
Dirbtinio intelekto nauda švietime
Viena iš didžiausių dirbtinio intelekto naudos švietime yra individualizuoto mokymosi galimybės. Naudojant dirbtinį intelektą, mokytojas gali gauti išsamią informaciją apie kiekvieno mokinio stipriąsias ir silpnąsias sritis bei pritaikyti mokymo planą pagal individualius poreikius. Tai padeda užtikrinti, kad kiekvienas mokinys gautų tinkamą iššūkį ir galėtų pasiekti geriausius rezultatus įvertinant kiekvieno mokinio galimybes.
Kitas svarbus dirbtinio intelekto privalumas yra greitas grįžtamasis ryšys. Automatinės vertinimo sistemos gali nedelsiant suteikti studentams grįžtamąjį ryšį apie jų pasiekimus. Tai padeda studentams suprasti savo stipriąsias ir silpnąsias sritis, o mokytojams - identifikuoti, kur reikia skirti papildomą dėmesį.
Be to, dirbtinis intelektas gali padėti mokytojams sukurti įdomias ir įtraukiančias užduotis bei pamokas. Naudojant dirbtinį intelektą, galima sukurti interaktyvias užduotis, kurios pagal mokinio atsakymus prisitaiko prie jo individualių poreikių ir suteikia tinkamą iššūkį. Tai skatina mokinių dalyvavimą ir motyvaciją mokytis.
Iššūkiai ir problemos, susijusios su dirbtinio intelekto naudojimu švietime
Nors dirbtinio intelekto taikymas švietime turi daug privalumų, taip pat yra ir iššūkių bei problemų, su kuriais reikia susidoroti. Viena iš pagrindinių problemų yra technologinės infrastruktūros trūkumas. Daugelyje mokyklų ir institucijų trūksta techninių išteklių, reikalingų veiksmingai įgyvendinti dirbtinio intelekto sistemas. Be to, daugelis mokytojų nepakankamai išmano technologijas ir jiems trūksta reikalingų įgūdžių dirbti su dirbtinio intelekto sistemomis.
Kitas iššūkis yra susijęs su duomenų saugumu ir privatumu. Dirbtinio intelekto sistemos dažnai renka didžiulį kiekį duomenų apie mokinius, ir svarbu užtikrinti, kad šie duomenys būtų saugūs ir privatūs.
Taip pat, dirbtinis intelektas gali nepakankamai kokybiškai atlikti tam tikras užduotis. Jis gali nesuprasti studentų individualių poreikių arba teikti netikslų grįžtamąjį ryšį. Todėl, svarbu, kad mokytojai ir studentai būtų informuoti apie dirbtinio intelekto ribas ir galimus trūkumus.
Strategijos dirbtinio intelekto įvedimui klasėje
Dirbtinio intelekto įvedimas klasėje turi būti gerai suplanuotas ir įgyvendintas. Štai keletas strategijų, kurios gali padėti sėkmingai įdiegti dirbtinio intelekto sistemas švietimo procese:
- Tinkama mokytojų ir personalo mokymo programa - mokytojams ir kitam personalui reikia suteikti būtinus įgūdžius ir žinias dirbti su dirbtinio intelekto sistema. Mokytojai turėtų būti apmokyti, kaip naudoti dirbtinio intelekto sistemas efektyviai ir kaip integruoti jas į savo pamokas.
- Mokinių ir tėvų informavimas - svarbu, kad mokiniai ir jų tėvai suprastų, kaip dirbtinio intelekto sistema veikia ir kaip ji gali padėti jiems mokytis. Tai padės sumažinti išankstinę baimę ir padidinti priėmimą.
- Etinės gairės ir teisės aktai - svarbu įgyvendinti aiškius etinius principus ir teisės aktus, kurie reglamentuoja dirbtinio intelekto naudojimą švietimo procese. Tai užtikrins, kad dirbtinis intelektas būtų naudojamas
- Svarbu užtikrinti, kad dirbtinis intelektas būtų naudojamas kaip papildomos priemonės, o ne kaip vadinamasis "žmogaus pakeitėjas". Mokytojai turėtų išlaikyti savo vaidmenį ir vadovauti mokymo procesui, o dirbtinis intelektas turėtų būti papildoma priemonė, padedanti pagerinti mokymąsi.
Sėkmingos dirbtinio intelekto integracijos švietime atvejų studijos
Yra daugybė sėkmingų dirbtinio intelekto integracijos švietimo procese atvejų, kurie rodo šioje srityje esantį didelį potencialą.
Vienas iš jų yra "Khan Academy", kurioje dirbtinio intelekto sistema padeda studentams mokytis matematikos. Sistema atpažįsta studentų stipriąsias ir silpnąsias sritis, ir siūlo individualizuotą mokymąsi. Tai padeda studentams geriau suprasti mokslinius dalykus ir greičiau pasiekti geresnius rezultatus.
Kitas pavyzdys yra "Duolingo", kalbų mokymosi programa, kurioje dirbtinio intelekto sistema padeda studentams mokytis kalbų. Sistema siūlo interaktyvias užduotis ir suteikia grįžtamąjį ryšį apie mokinio pasiekimus. Tai padeda studentams lengviau ir efektyviau mokytis kalbų.
Dirbtinio intelekto vaidmuo vertinime
Dirbtinis intelektas gali turėti svarbų vaidmenį vertinant mokinių pažangą ir gebėjimus. Naudojant dirbtinio intelekto sistemas, galima gauti objektyvią ir patikimą informaciją apie mokinių pasiekimus. Tai padeda mokytojams ir mokiniams geriau suprasti, koks yra jų pažangos lygis ir kur dar reikia dirbti.
Tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad dirbtinis intelektas neturėtų būti vienintelis vertinimo būdas. Mokytojų vertinimas ir grįžtamasis ryšys taip pat yra labai svarbūs. Mokytojai turi įvertinti studentų pažangą, įtraukti diskusijas ir atsižvelgti į mokinių individualius poreikius.
Taip pat dirbtinis intelektas gali padėti įvertinti mokinių sprendimų kokybę ir kritinį mąstymą. Naudojant dirbtinio intelekto sistemas, galima analizuoti mokinių atsakymus ir nustatyti, kaip gerai jie sprendžia problemas ir kritiškai mąsto.
Kaip dirbtinis intelektas gali padėti diferencijuoti mokymąsi
Dirbtinis intelektas gali suteikti galimybę diferencijuoti mokymąsi. Intelektiniai tutoriai gali sukurti individualizuotas mokymo programas, atsižvelgdami į kiekvieno studento poreikius. Jie gali suteikti papildomų pratimų ir užduočių tiems studentams, kurie greitai supranta medžiagą, ir suteikti papildomos pagalbos tiems, kurie sunkiau suvokia naują informaciją. Tai padeda kiekvienam studentui mokytis savo tempu ir pasiekti geriausius rezultatus.
Be to, intelektiniai tutoriai gali atpažinti ir spręsti mokinių sugebėjimų spragas. Jei sistema pastebi, kad studentas turi sunkumų tam tikroje srityje, ji gali suteikti papildomą pagalbą ir pratimus, kad studentas galėtų geriau suprasti ir įsisavinti medžiagą.
Mokinio motyvacijos didinimas naudojant dirbtinį intelektą
Dirbtinio intelekto sistema gali padėti didinti mokinio motyvaciją mokytis. Vienas iš būdų tai padaryti yra kurti interaktyvias ir įtraukiančias užduotis bei pamokas. Dirbtinio intelekto sistema gali prisitaikyti prie mokinio individualių poreikių ir suteikti jam įdomias ir iššūkį keliančias užduotis. Tai skatina mokinių dalyvavimą ir motyvaciją mokytis.
Be to, dirbtinio intelekto sistema gali suteikti mokiniui realaus laiko grįžtamąją informaciją apie jo užduočių atlikimą. Tai padeda mokiniui matyti, kaip jis tobulėja ir pasiekia rezultatus. Šis greitas grįžtamasis ryšys skatina mokinio pažangą ir padeda jam geriau suprasti temą.
Kritinio mąstymo įgūdžių lavinimas naudojant dirbtinį intelektą
Dirbtinio intelekto sistema gali padėti mokiniams lavinti kritinį mąstymą. Vienas iš būdų tai padaryti yra kurti užduotis, kurios skatina kritinį mąstymą ir problemų sprendimo įgūdžius. Taip pat, dirbtinis intelektas gali pateikti studentams įvairius argumentus ir perspektyvas, skatinančius kritinį mąstymą. Jis gali pateikti skirtingas nuomones ir leisti mokiniams analizuoti jų privalumus ir trūkumus, stipriąsias ir silpnąsias puses. Dirbtinio intelekto sistema gali analizuoti mokinių atsakymus ir nustatyti, kaip gerai jie sprendžia problemas ir kritiškai mąsto. Taip mokiniai gali įgyti svarbių įgūdžių, kurie padės jiems ateityje.
Mokytojo vaidmuo dirbtinio intelekto kontekste
Nepaisant didelių dirbtinio intelekto privalumų, mokytojų vaidmuo švietime išliks nepakeičiamas. Dirbtinio intelekto sistema gali padėti mokytojams, bet ji negali visiškai pakeisti jų. Mokytojai turi svarbų vaidmenį skatinant mokinių kritinį mąstymą ir kūrybiškumą.
Mokytojai taip pat atlieka svarbų vaidmenį vertindami mokinių pažangą ir suteikdami jiems atsiliepimus. DI gali padėti mokytojams sekti mokinių pažangą ir atlikti bandomąjį vertinimą, tačiau mokytojų įžvalgų ir patirties negalima pakeisti. Mokytojai galimotyvuoti, pateikti vertingas pastabas, patarimus, kurie padeda mokiniams tobulinti savo gebėjimus ir pasiekti aukštus rezultatus.
Dirbtinio intelekto ateitis švietime
Dirbtinio intelekto taikymas švietime turi didelį potencialą pakeisti mokymo ir mokymosi būdus. Individualizuotas mokymas, mokymo užduočių gerinimas ir mokinių motyvavimas yra tik kelios iš daugelio sričių, kuriose dirbtinis intelektas gali padėti mokytojams ir mokiniams. Tačiau mokytojų vaidmuo švietime išlieka nepakeičiamas, nes jie turi svarbų vaidmenį skatinant mokinių kritinį mąstymą ir kūrybiškumą.
Būsimoje švietimo sistemoje dirbtinis intelektas taps vis svarbesnis mokytojo įrankis. Tačiau svarbu prisiminti, kad jis negali visiškai pakeisti mokytojo. Mokytojai turi svarbų vaidmenį kaip gyvenimo patarėjai ir pavyzdžiai, kurie padeda mokiniams tobulinti savo gebėjimus ir pasiekti aukštus rezultatus.